Vezérlőegység programozása (eredeti CAN bekötés)

Az autókat egyre gyakrabban szerelik fel bonyolult elektronikus rendszerekkel, ezért az elektromos köteg kiválasztása jelentős ismereteket igényel. Az elektromos köteg köti össze a jármű és a vontatmány fény- és egyéb áramköreit. Az elektromos szett a járművön lévő aljzattal végződik.

Miért szükséges egyes járműveket összeszerelés után programozni?

Minden autónak van legalább egy vezérlőegysége, amely kiértékeli és feldolgozza a jármű különböző részeiről érkező jeleket (beleértve a vonóhorog aljzatát is).

"Eredeti" típusspecifikus vezetékek esetén ezeket az egységeket helyesen programozni kell, hogy a beállításokat a vonóhoroggal való működéshez igazítsák, és biztosítsák a jármű és a vonóhorog elektronika közötti hibátlan együttműködést.

A jármű programozása nem csak a vonóhorog elektronika hibátlan működését biztosítja, hanem lehetővé teszi további, eddig rejtett és inaktív funkciók aktiválását is:

 

ikony

  • Tolatóradar lekapcsolása
  • Ködlámpa lekapcsolása
  • A csatlakoztatott utánfutó megjelenítése a jármű kijelzőjén
  • ESP (járműstabilizáló) kalibrálás
  • TSA kalibrálás (pótkocsi stabilizálás)
  • Az ACC (adaptív tempomat) "távolság" funkció beállítása

 

Hogyan működik a programozás?

A vonóhorog és a vonóhorog elektronika beszerelése után (ha a jármű ezt igényli) egy speciális diagnosztikai egység (pl. "WESTFALIA") segítségével történik, amely kapcsolatot létesít a jármű egységeivel és a saját interfészén keresztül konfigurálja azokat.

Az eredmény egy hibaüzenetek nélkül működő jármű.

towpoint-kodovacka

 

Honnan tudhatom, hogy az autómat kell-e programozni vagy sem?

Ezt a laikus általában nem tudja. Összeszerelő központjainkban azonban tapasztalt szakemberek dolgoznak, akik értenek a munkájukhoz, így Önnek nem kell emiatt aggódnia.

Kölcsönös kommunikációnk alapján ajánljuk a legmegfelelőbb csomagot, és gyakorlatilag azonnal tudjuk, hogy egy ilyen telepítés mit tartalmaz, beleértve az esetleges autóprogramozási információkat is.