Vezérlőegység programozása (eredeti CAN bekötés)
Az autókat egyre gyakrabban szerelik fel bonyolult elektronikus rendszerekkel, ezért az elektromos köteg kiválasztása jelentős ismereteket igényel. Az elektromos köteg köti össze a jármű és a vontatmány fény- és egyéb áramköreit. Az elektromos szett a járművön lévő aljzattal végződik.
Miért szükséges egyes járműveket összeszerelés után programozni?
Minden autónak van legalább egy vezérlőegysége, amely kiértékeli és feldolgozza a jármű különböző részeiről érkező jeleket (beleértve a vonóhorog aljzatát is).
"Eredeti" típusspecifikus vezetékek esetén ezeket az egységeket helyesen programozni kell, hogy a beállításokat a vonóhoroggal való működéshez igazítsák, és biztosítsák a jármű és a vonóhorog elektronika közötti hibátlan együttműködést.
A jármű programozása nem csak a vonóhorog elektronika hibátlan működését biztosítja, hanem lehetővé teszi további, eddig rejtett és inaktív funkciók aktiválását is:
-
Tolatóradar lekapcsolása
-
Ködlámpa lekapcsolása
-
A csatlakoztatott utánfutó megjelenítése a jármű kijelzőjén
-
ESP (járműstabilizáló) kalibrálás
-
TSA kalibrálás (pótkocsi stabilizálás)
-
Az ACC (adaptív tempomat) "távolság" funkció beállítása
Hogyan működik a programozás?
A vonóhorog és a vonóhorog elektronika beszerelése után (ha a jármű ezt igényli) egy speciális diagnosztikai egység (pl. "WESTFALIA") segítségével történik, amely kapcsolatot létesít a jármű egységeivel és a saját interfészén keresztül konfigurálja azokat.
Az eredmény egy hibaüzenetek nélkül működő jármű.
Honnan tudhatom, hogy az autómat kell-e programozni vagy sem?
Ezt a laikus általában nem tudja. Összeszerelő központjainkban azonban tapasztalt szakemberek dolgoznak, akik értenek a munkájukhoz, így Önnek nem kell emiatt aggódnia.
Kölcsönös kommunikációnk alapján ajánljuk a legmegfelelőbb csomagot, és gyakorlatilag azonnal tudjuk, hogy egy ilyen telepítés mit tartalmaz, beleértve az esetleges autóprogramozási információkat is.